Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet? | pangudownloads.com
psykologi

Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?

The Annunciation er en lys kristen ferie "gode nyheter". På denne dagen skjedde et fenomen Archangel Gabriel til Jomfru Maria med nyheter om Jesu Kristi fremtidige fødsel. Hva er datoen for denne ferien? Ifølge canons av den ortodokse kirken feires Den hellige jomfru Maria sin budskap 7. april.

Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?

I 2016, som alltid har vært til dette øyeblikket, vil datoen forbli den samme. Forresten ble denne kirkeferie fra urinntid kalt annerledes. En gang ble det kalt Kristi oppfatning, senere - Kristi budskap, Forsoningens begynnelse, Annunciation of the Angel of Mary. Om hvordan, og hvor første gang det var en lys ferie, er ingenting kjent.

Men det er kjent at i den antikke 560 keiseren Justinian utpekt det eneste kortsnavnet på den og angitt den spesifikke datoen for feiringen, som ble 25. april i henhold til den gamle stilen. Mange hellige ritualer og formodninger er knyttet til denne hellige ferie.

Noen tror på tegn som har skjedd i budskapet. Andre gjetter selv denne dagen! Men ekte kristne vet at kirken ikke står på et nivå med hekseri og hedenskap, derfor anser de alle slike handlinger for å være en stor synd i livet.

Litt historie ...

Hvor kom dette fra, og hva er feiringen til budskapet?

Den salige jomfruen ble oppvokst i kirken til en alder av fjorten år. Etter å ha fylt flertallet, måtte hun gå tilbake til sin fars hus, eller å gifte seg.

Prestene ønsket den andre, men den velsignede jomfru forklarte henne sin intensjon og lover for Gud å forbli evig uten skyld. Da presterte presterne den gamle mannen Josef, hennes fjerne familie, for at han ville verne sin jomfruelighet. Levende i Nazareth førte jomfruen en like beskjeden, bortgjemt og ubesmittet livsstil som i templet.

Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?

En måned etter at hun ble sendt til Josefs hus, leste jomfruen den hellige skrift i sitt rom, en engel viste seg for henne og fortalte henne og sa:Gled deg, velsignet! Salig er du blant kvinner, og Herren er med deg!". Han informerte Maria om at hun var hedret for å være mor til Guds sønn.

Da spurte jomfruen i forvirring hvordan denne kvinnen kunne føde, at hun ikke kjente mannen. Til hvilken engelen svarte: "Den Hellige vil finne deg, må Den Høyseste kraftige kraft bli overskygget av deg, og derfor blir den ene som blir født, kalt Guds Sønn!". Maria stod på Guds vilje og hvisket: "La det være for meg i henhold til ditt ord, Herre".

Denne hendelsen ble kalt Annunciation, som markerer Jesu Kristi jomfrufødsel - Frelseren til menneskelige sjeler. Og det var med ham at en lang evangelisk historie begynte, før jul, flykte til Egypt, fristelser i ørkenen, helbredelse av de besatte, den siste nadver, arrestasjon, korsfestelse og oppstandelse ...

Både i vest og i øst feires denne ferien 25. mars i henhold til den gamle stilen, eller den 7. april, i henhold til en ny stil.

Tradisjoner og tegn på budskapet

The Annunciation er en feiring feiret av kristne over hele verden. På denne dagen prøver folk å holde seg til hellige regler - ikke å svære, ikke for å begå utroskap, ikke å undergrave syndige fristelser. På denne dagen er det forbudt for de troende å arbeide: enhver kristen skal glede seg og glede seg over Messias rask fødsel.

Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?

Den viktigste tradisjonen for denne ferien var frigjøring av fugler oppover - dette symbolet representerte friheten som Gud ga til hele verden. Det ble trodd, og det er fortsatt antatt at mannen som løslatt fuglen på denne dagen, for hele året, vil bli velsignet av Herren selv - han vil få lykke, nåde og guddommelig beskyttelse.

Fra tidernes uendelige i Russland ble Annunciation personifisert med det tredje, siste vårmøte. Det ble antatt at frosten ikke lenger er forventet, og våren er fullt inn i sine rettigheter, etter å ha vekket hele naturen fra dvalemodus.

På denne dagen utfører gamle slaviske hedninger ofte ritualer og ritualer for helse, skjønnhet og lang levetid. Ungdom hopper over ilden for å rense alle sine synder, og modne og eldre vasker ansiktet og kroppen med det siste opptvannet til samme formål.

Det viktigste tegnet av Annunciation er på grunn av det faktum at det i dag ikke er tillatt å gjøre noe. Som vi allerede har nevnt, er kristne på denne dagen ikke engasjert i noe arbeid, og bare glede oss over Frelserens oppfatning.

Jenter på ferien kan ikke engang flette flettene - det antas at denne måten en ung dame kan forvirre tråden i skjebnen hennes og gå på feil vei, som skal følge. Denne regelen gjelder ikke bare for folk. De sier at selv fugler ikke gjør reder på en lys ferie, og den eneste "å være ulydig"Gutten ble allerede straffet for det hun hadde gjort.

Hvilke andre tegn er der for det kristne festet til budskapet?

Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?
  • På denne dagen, i intet tilfelle bør du gi gjeld, og generelt, ta ut noe hjemmefra. Selv om en nabo kom for å spørre deg om salt eller et kyllingegg, prøv å taktig avslå henne. Det antas at det å gi dem denne dagen, gir du ikke bare en ting eller et produkt, men også helse med velvære. De som låner penger til Annunciation vil ikke ha penger for hele året. Sannsynlige karriereproblemer og nedbrytning;
  • Du bør ikke gjøre noe med håret ditt: få håret til å klippe, pakke, male. Så du kan "å forvirre"Deres skjebne og personlig å frata seg av høyeste lykke, harmoni og velstand;
  • Se på hvilken dag i uken ferien falt i år. Det er på denne dagen (i løpet av det følgende året) at du ikke kan starte noen alvorlig virksomhet, konkludere avtaler, få jobb, åpne prosjektene dine;
  • Russiske heksedoktorer anbefalte deres "pasienter"40 ganger på rad, ring hennes mann" favoritt "om morgenen. Denne ritten har ingenting å gjøre med svart privorotam, men de sier at takket være ham i huset hele året er det kjærlighet, respekt og idyll;
  • Gå til budskapet til kirken eller Lavra, og hellig vannet (eller et stykke prosphora). Disse tingene vil bli virkelig helbredende og vil sikkert hjelpe hvis noen blir syk i huset;
  • En innviet blagoveshchenskaya prosphora kan hjelpe bønder og gartnere. Hvis du graver et stykke i hvert hjørne av nettstedet ditt - sørg for å få en rikelig høsting. Og beskyt din eiendom mot tyver og ukjente mennesker;
  • Du trenger ikke å påføre nye klær på denne dagen. Ellers være forberedt på å rive eller flekke dem uten mulighet for utvinning. I gammel tid hadde jenter som drømte om å skryte av kjøpte eller syede ting, bære dem på hemmelighet denne dagen;
  • Hvordan feirer den rene kristne ferien til budskapet?Hvis du ikke kan se svalene på dagen for budskapet, vent på kaldfjæren;
  • For å få god helse og oppriktig lykke, må du i dag brenne litt salt. Og bruk den etter det tiltenkte formål. Men ikke i annunciationen selv - du må huske at du ikke kan lage mat og husholdninger på en ferie.
  • På denne dagen er det bedre å ikke plante noe og ikke så på landet ditt. De sier at folk ofte har unnlatt å gi en dårlig innhøsting;
  • Og aller viktigst er Annunciation noe som det nye året. Troende sier det når du møter ham, og bruker resten av neste år.

Hvis annunciationen falt sammen med påsken, blir ingen ferie avbrutt. Og hvis det skjedde på fastingsdagen, svakes det på denne hellige ferien.

Hvilken dato skal budskapet i Annunciation være i 2016? Som alltid, 7. april. Ikke forveksle det med "foranderlig"Påske. La din lyse ferie markere hele kommende år!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

− 6 = 1